چشم چشم دو ابرو

وبلاگ می‌نویسم قربة إلی الله
..................................
إن شاء الله

آخرین نظرات
  • ۲۰ شهریور ۹۵، ۱۶:۵۰ - سید گمنام
    لبیک..!
  • ۱۹ ارديبهشت ۹۵، ۱۵:۰۲ - الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
    ان شا ء الله باشه.

صفر تا ...

جمعه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۳۵ ق.ظ


کوچکتر که بودیم برگشت و از من پرسید :

" از یک تا ده منو چند تا دوست داری ؟؟ "

گفتم :

" سؤالایی میپرسیا "

گفت :

" جون من بگو "

میدانست روی این قسم حساسم ...

گفتم :

" خب معلومه ، ده تا "

گفت :

" من تو رو ده به توانِ بی نهایت دوست دارم "


لبخندی از روی خوشحالی زدم ، لبخندی از تهِ تهِ دلم ...


اما ...

ریاضیات را نقض کرد و من هنوز نمی دانستم که عدد به توان بینهایت مساوی است با صفر ...

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پ.ن :

+ بعضی ها بعضی چیزها را متوجه نمی شوند ...

+ بدم می آید از کسانی که فکر می کنند به آنها چشم دوخته ام ( آنهایی که باید بگیرند ، بگیرند ) ...

+ با سرو کسی را نرسد دعوی بالا / جز دلبر ما سَلَّمَهُ اللهُ تَعالی ...

نظرات  (۳۴)

سلام
من هنوزم نمیدونم عدد به توان بی نهایت میشه صفر :|
در کل آورین ...
یا علی
پاسخ:
پس واستا برات یه جور ساده توضیح بدم : " عدد به توان بی نهایت مساوی است با صفر " ... :)
البته نه تو دنیای ریاضی ...
یاعلی ...
جدیدا نوشته هاتون رو بیشتر تر دوست دارم...
مخصوصا این رو...
به آدم فرصت فکر کردن میده.
سپاس
پاسخ:
خداروشکر که دارم نوشتن یاد می گیرم ...
یه بار خر کیف عشق شدی و یه بار تو کف عشق موندی!

اینم واسه همون دل بستن به کثرات :(

از اون + ها سومی + زیبا بود خیلی
پاسخ:
:)
دوتا + دیگه برای افراد خاص بود ...
آخری رو خودم هم خیلی دوست دارم ...
۱۱ بهمن ۹۲ ، ۱۳:۰۴ ای نام تو بهترین سر آغاز
عجب...
پاسخ:
بله دیگه ... :)
مخاطب خاص = یک فرد خاص
یا مخاطب خاص = مخاطبان خاص
؟

.....
به هر حال چون من روانشناس نیستم و اصولن بدم میاد ازشون نه خونه غمگین می فهم چیه نه رنگ در و دیوار ! نه بغض ابر و البته نقاشم نیستم
دومی هم که پای خودتون امیدوارم بگیره
سومی هم که کارمه فوق العاده است یه مثبت کمه براش

پاسخ:
بنا به شرایط متفاوته (‌حیف که دوس ندارم بحثو سیاسی کنم وگرنه یه تیکه به بعضیا میپروندم) ... :)
...
نه بابا این به روانشناسی و رنگ و غم و این چیزا مربوط نمیشه ، حالا چرا بدتون میاد ؟؟؟
دومی هم که امیدوارم بگیرَن ...
سومی هم که بله دیگه ...
۱۱ بهمن ۹۲ ، ۱۳:۴۶ سیدمهدی نقیبی راد
رفتی تو مسائل ریاضی!!!
پاسخ:
نه ،‌اصلا ربطی به ریاضی نداره ...
ای ول که اهل پیچوندی :)
الان دقیقن تو چه شرایطی قرار داره متن ؟
پاسخ:
تو یه شرایط سخت ... :)
روانشناسی دقیقن کارکردش تا دم مرگه بعدش دیگه کارکرد نداره
علم بررسی رفتار و فرآیندهای روانی
بعد اینکه طرف مُرد دیگه ای رفتاری ازش سر نمیزنه که بخواد بررسی شه :)

.
مخاطبتون چقد بد خاصه
شما رو تو یه شرایط سخت قرار داده

پاسخ:
خب مسلما(مُسَلَمَن) ما مسلموناهم موافق روانشناسی اسلامیزه هستیم نه روانشناسی ماتریالیسم ...
پس فک کنم کلشو زیرسؤآل نبریم بهتر باشه ...
...
خوب خاصه
و
بد خاصَن
دیگه دیگه ...
۱۱ بهمن ۹۲ ، ۱۵:۱۱ دکـ لـ مـ هـ
آقای علی مجیر، وقتی از روان‎شناسی چیزی نمی‎دونین
بهتره نظری هم درموردش ندین...
شما به روانشناسی نگاه غربی دارین
تعریف شما از روان‎شناسی، همون رفتار شناسیه...
این اشتباس
پاسخ:
به به ، بفرمایید یکی از روانشناسامون اومد ...
آقا من از همین فرصت استفاده میکنم و میگم که ، من از بعضی روانشناسا خوشم میاد ...
۱۱ بهمن ۹۲ ، ۱۵:۲۵ دکـ لـ مـ هـ
من گفتم این نقاشی فول کلره...
"همه‎ی آدم‎ها " بعضی از چیزاهارا متوجه نمی‎شوند... این عادی‎ست
+ سبیل ا به سروی نصب کردند/ ابوالفضل زرویی آفریدند !!!
پاسخ:
+ ههههه ، خدا بگم چیکارت نکنه علی ...
کلی گفتم و مسلمه که همه چیز را همگان دانند ولی آن چیز را که ندانند بهتره درموردش قضاوت نکنند ... :)
+ دومی رو هم هنوز امیدوارم اونایی که باید بگیرنش ، بگیرن ...
+سوراخ های چشم تو مثل گذشته اند / اما برای من دل پِتْرُس گذاشتی ؟؟؟ :)
۱۱ بهمن ۹۲ ، ۱۵:۴۱ دکـ لـ مـ هـ
ببین، خودت درِ طنزو باز کردیت!
اینم اونی که قولشو داده بودم:
...
شادی روزگار یعنی کشک
خاطر بی غبار یعنی کشک

در قم و یزد و گرمسار و طبس
شُرشُر آبشار یعنی کشک

بین خرچنگ های مردابی
سخن از خاویار، یعنی کشک

چون که پروازها سر وقت اند
سالن انتظار یعنی کشک

چون که بینش پژوه می خواند
اثر شاهکار یعنی کشک

محسن نامجو که خواننده است
بیژن کامکار یعنی کشک

کارگردان اگر که ده نمکی است
منشی و دستیار یعنی کشک

تا که یک سانت برف می بارد
کشور گازدار یعنی کشک

جیب ما را زدند از چپ و راست
هم یمین هم یسار یعنی کشک

تک جناحی اگر شود کشور
پس گروه فشار یعنی کشک!

چون که مستعجل است هر دولت
صحبت از اقتدار یعنی کشک

همه چون مومن اند و مومنه اند
لاجرم سنگسار یعنی کشک

چون دمد توی صور، اسرافیل
قطر سنگ مزار یعنی کشک!
::
شعر پشم/باتشکر از استاد سعید بیابانکی
پاسخ:
من دیگه حرفی برای گفتن ندارم ...
فقط میتونم دست بزنم به افتخارش ... :)
۱۱ بهمن ۹۲ ، ۱۵:۵۰ آفـــــــــــــــــــــــتاب
روانشناسی دنیای بزرگی داره...
که با داشتن اطلاعات کم یا فقط دونستن یه بخشیش نمیشه راجبش قضاوت کرد...
نمیشه راجع به روح و روان انسان ها به راحتی صحبت کرد
پاسخ:
نمیشه دیگه ...
۱۱ بهمن ۹۲ ، ۱۵:۵۱ دکـ لـ مـ هـ
آورین!
اینطوری منم فرصت می‎کنم برم رایتنگو ‎بنویسم! تا بقول حامد، پیش خانم گو اوت نشم!!!!!!!
پاسخ:
اوه اوه ،‌ داغ دلمو تازه کردیا ...
۱۱ بهمن ۹۲ ، ۱۶:۱۴ سیدمهدی نقیبی راد
ریاضی عاشقی
پاسخ:
عشق ریاضی ام ...
خدا چشاتو از کاسه درآره!
تا حالا فکر می کردم به من چشم داری!
آدم که تحت احساسات قرار می گیره عقل ریاضی که هیچ، عقل فیزیک و شیمیش هم کار نمی کنه.
پاسخ:
آقا من اعلام برائت میکنم ...
من کلا منظورم یه چیز دیگَس که هنوز امیدوارم اونایی که باید بگیرنش بگیرن ...
اصلا عقلش کار نمیکنه مگر اینکه خودش بخواد ...
۱۱ بهمن ۹۲ ، ۲۲:۵۴ دکـ لـ مـ هـ
آقا تو بگو منظورت کیه خو!
اولی که منظورت من و عماد بودیم! هیچ شکی نیس!
دومیم نکنه منظورت...؟ خدا چشاتو از کاسه در بیاره1111111
پاسخ:
اولی دوتاش فقط تو و عمادید ، بقیه هم بقیه (البته قبل اینکه شما اینو بگیدم میخواستم بذارمش که حرف شماهم مزید بر علت شد ) ...
و دومی رو شما نمیشناسید ، البته فک نکنم بشناسید و جریانم نمیدونید چیه ...
خداهم چشمای خودتونو از کاسه دربیاره ... :)
۱۱ بهمن ۹۲ ، ۲۲:۵۵ دکـ لـ مـ هـ
راستی
موقع خوندن اسکیپ، یه بیت سرودم در وزن شعرِ سعید! در وصفِ تیچر!

قَرَض از کلاس، اگر یادگیری‎ست
تیچرِ بی بندو بار یعنی کشک...
پاسخ:
احسنت احسنت ... :)
۱۲ بهمن ۹۲ ، ۱۷:۴۵ باران نم نم...

دختران ساده هم پس هنوز هستند!!!

خوندن کامنتها سرگرم کننده بود...خیلی!!!

بهتره این معمای دوم همینجور گنگ باقی بمونه...اینجوری جالب واقعن!!!

پاسخ:
نمیدونم واالله ، از دخترا بپرسید ...
خوندن کامنت همیشه سرگرم کننده هست ...
چه عرض کنم ؟؟؟ اونایی که باید بگیرن بگیرن دیگه ... :)
۱۲ بهمن ۹۲ ، ۱۹:۴۱ باران نم نم...
به سرای بارانی خوش آمدید
پاسخ:
شماهم به سرای چشمها خوش اومدید ... :)
خوش به حال شما که می فهمی !
بالام جان سال چندومی عمو؟

نمی دونستم روانشناسی صاحب مکتب جدید هم شده؟

اگه نمی خوای کسی باهات اینجوری صحبت کنه حداقل نگو چیزی نمی دونی
از بعضی نظرات خنده ام می گیره


پاسخ:
بعله ...
اینجوری بزنید تو سر و کله هم دعوا میشه ها ، از ما گفتن بود ...
صحبت کنید ببینیم چی میشه ، باید جالب باشه ...
۱۳ بهمن ۹۲ ، ۱۱:۲۱ دکـ لـ مـ هـ
+ندونستن با نفهمیدن فرق میکنه
+ همین که گفتید نمیدونستم روانشناسی صاحب مکتب جدید شده خودش گویای آگاهی جامع و کامل شما به علم روانشناسیه!
+من نگفتم که می‎دونم! باشه شما می‎دونین... ما هیچی نمی‎دونیم...
+ و به قول سقراط
من می‎دانم که هیچ نمی‎دانم... اما تو نمی‎دانی که هیچ نمی‎دانی
+ من دیگر هیچ حرفی ندارم...
یاعلی

پاسخ:
بعله ...
یاعلی ...
اینکه یه حرفی بزنی بعد بگی دیگه حرفی ندارم خودش نشون میده شخصیتتون از چه سنخ افرادی هست اونایی که فک می کنن همه چی رو می دونن! و بقیه نمی دونن و فقط دوست دارن حرف بزنن به جای شنیدن !!!
+نمی دونستم نمی دونی همون خوشگل نمی فهمیه
+ادعای آگاهی جامع و کامل ندارم : شما که دارای ادعای می دانم هستی میشه تعریفتون رو از روانشناسی با توجه به همون تعریفی که بهش ایراد گرفتی که من نمی دونم و شما می دونی ! (توجه توجه : تا همین دیروز مدعی دانستن بودن امروز یادشون افتاده می دانم که نمی دانم !!!) واقعن این رفتارتون از همه چیز زشت تر بود
+ اگه فقط یه مورد آوردی که سقراط گفته من می دانم که هیچ نمی دانم جایزه داری این که عین دروغه و از سقراط بعیده ! سقراط گفته می دانم که نمی دانم نه اینکه هیچ نمی دانم !!! اینم دلایل خاص خودش رو داره
نمی دانم سقراط عین درک و فهم بود و فرق می کنه با اونجایی که طرف واقعن نمی دونه و می خواد از این استفاده کنه و بگه نمی دانم  و از کنار این نمی دانم واسه خودش بازاری درست کنه (تو این جور مباحث ارزش صحبت ها و نکات تاریخی رو اینقدر پایین نیارید اونم جایی که اصلن جاش نیست اونم این همه نازل و بدون کاربرد و بدردنخور )
+++ اینارو هم جواب ندادی مهم نیست

فقط یه تعریف از روانشناسی بنویسید ؟؟؟ !!!  :) :) :)

پاسخ:
:)
۱۳ بهمن ۹۲ ، ۱۸:۰۹ دکـ لـ مـ هـ
آقای مجیر واقعا برای شما متأسفم...
شما من رو نمی‎شناسید... پس ژست آدمای روشن فکر به خودتون نگیرید که چون اینو گفتید، شخصیتتون اینطوریه!!!!!! و توجه توجه راه بندازید و دادو هوار کنید که داره دروغ می‎گه... والله شما باعث می‎شید که من به تعریفِ جامع تری نسبت به خدای خودم پیدا کنم...
+ اینکه سقراط گفته که من هیچ نمی‎دانم را می‎گویید اشتباست...!
در ادبیات حتما باید سررشته داشته باشید
جمله که منفی‎ست. هیچ هم منفی‎ست. حتما باید بدانید که قید تاکید منفی در جمله‎ی منفی چه نقش و تاثیری  دارد....! البته می‎توانید شرح حال سقراط را هم بخوانید... من که خوانده‎ام و دیده‎ام که سقراطِ بزرگ، بارها این جمله را گفته‎اند و کلمه‎ی "هیچ" هم درونش بود! این که چرا این را می‎گفت، دلایل خوبی دارد. البته یکی از دلایلش؛ معتقد بود که هنوز خودش را نشناخته است و به شاگردانش همیشه یک توصیه می‎کرد؛ برو خودت را بشناس. والباقی ماجرا
+ و البته، وقتی من به شما می‎گویم وقتی درمورد روانشناسی چیزی نمی‎دونید نظر ندید، به این معنی نیست که خودم دانای کلم و شما نمی‎فهمید. شما به شدت دچار پیش داوری شده‎اید درمورد من. من قصد توهین نداشتم! حال بماند اینکه جمله‎ی بنده فقط درمورد روانشناسی است و خودم بر این باور هستم که هیچ چیز نمی‎دانم. هیچ چیز. اگر می‎دانستم، جای گذاشتن همین چندثانیه‎ی عمر خودم پای نوشتن این کامنت، به کارهای مهمتری می‎پرداختم.
+من فقط به شما گفتم که این چیزایی که دمورد روانشناسی می‎گید از نگاه اسلام اشتباس.
+شما هم اگه مخالفید دلیل بیاورید... نه اینکه جای نقد متن به نقد شخص بپردازید.
+من ازقبل از این‎که تخصصم روانشناسی باشد، پاگیرش بودم. اما نه اون روانشناسی‎ای که شما می‎گویید.
تعریف من از روانشناسی همون تعریفی هست که فیلسوفان اسلامی ازش دارند. اگر خیلی مصمم هستید، خودتان بروید دنبالش.
+اگر بخاطر دوست عزیزم، محمدنبود، جواب هیچکدوم از کامنتاتون رو نمی‎دادم. شما اول باید بروید اخلاق نقدتون رو بهترکنید(یعنی خوبست، خوبترش کنید).( گفتم "اخلاق نقد" نه کل شخصیتِ شما)
خدایا،نگذار به جایی برسم که به یکی از محبان امیرالمومین(ع) توهین کنم و شخصیتش رو با جهلِ خودم نابود کنم... آمین


پاسخ:
  :)
آمین ...
(این آمین رو فقط به خاطر دعای علی گفتم و هیچکس برداشت دیگه نکنه لطفا)

+ آفرین پس اون روانشناسی که شما واسه خودت ساختی ممکنه چیز خوبی باشه اما روانشناسی با اون تعریفی که من نوشتم و با همین مبنا و با همین تعربف همین الان داره تو دانشگاه های ایران و دنیا تدریس میشه غیر از این روانشناسی خود ساخته شماست که خوب بود همون اول بهش اشاره می کردی نه اینکه به من بگی نمی دونی که من مجبور شم از خنده روده بر شم و باز مجبور شم برای اینکه اسمم رو اینجا نوشتم از خودم دفاع کنم چون فردا یکی میاد می خونه هزار تا فکر و خیال درباره من می کنه
+شما به خاطر دوستت اینا رو نوشتی من به خاطر همه ی اون هایی که به نوشته های من اعتماد دارن

+درباره اون جمله هیچ نمی دانم این رو بخون همه بخونن مخصوصن اونایی که یونانی بلدن " دانم که ندانم " و برای اونایی که حوصله ندارن لب مطلب اینکه: می دونه چیزی نمی دونه خودش دانایی هستش پس نمیشه هیچی ندونه!!!
+ من دلیل بیارم ؟ شما مدعی روانشناسی ای هستی که نیست؟
+ مناظره آیت اللهی و زیباکلام رو بخونید درباره همین پسوند اسلامی به رشته های علوم انسانی هستش

+آخر سر هم که راجع به تعریف روانشناسی ننوشتی چیزی ؟!

موفق باشی
چهار خط اولی هم که نوشتی در شأن من نیست حتی خوندنش
فقط یه جوری نوشتی انگار
شما من رو می شناسید؟ خنده ام میگیره به خدا
این دعا رو هم نوشتی که چی بشه ؟
شما آمین گفتی که چی بشه ؟
یه کم مطالعه بهتر از دعاکردن!!! البته این سفارش برای شماست شاید واسه یکی فقط دعا کردن و دعاخوندن لازم باشه !!!


پاسخ:
واالله دعای خوبی بود منم آمین گفتم ، حالا نمیدونم کجاش بد بود ، منم اصلا تو صحبت هاتون دخالت نکردم که درستشم همین بود و یکی از مخاطبا بودم چون بحث واسه خودم هم جالب بود ...
راستی خنده خوبه ، بخندید ، بر هر درد بی درمان دواست ، به جز درد عشق ...
۱۳ بهمن ۹۲ ، ۲۱:۵۶ نوریه محمدی
سلام .
زیبا بود آخرش .
خب شاید رفتار و سخنان شما طوری بود که بعضی ها فکر کردند که به آن ها چشم دوخته اید . . .
پاسخ:
سلام ...
ممنون ...
نه ، من به اونا چشم ندوخته بودم ...
۱۴ بهمن ۹۲ ، ۱۰:۴۶ دکـ لـ مـ هـ
اتفاقا منم خندم می‎گیره...
+ بازم میگم: شما وقتی چیزی از روان‎شناسی نمی‎دونید، بیخود نگید ازخودتون درآوردید. همین که خودم میدونم اشتباه می‎کنید واسم کافیه. هیچ نیازیم ندارم که روانشناسی اسلامی رو براتون تعریف کنم. چون این رو در شان خودم نمی‎بینم جواب هر سوالی رو بدم. تعریف درست از روان شناسی، حداقل چیزیه که یه دانشجوی روانشناسی باید بدونه.
+ تو همه‎ی دانشگاه ها اون روانشناسی که شما میگید تدریس نمی‎شه!
+ روانشناسی فقط در دانشگاه تدریس نمی‎شه. حوزه‎های علیمه همون روان‎شناسی‎ای رو می‎خونن که شما اصلا نمی‎دونین چیه و فقط می‎گید از خودتون درآوردید.
+
- افغانی می‎دونی چیه؟
- یه بقول سیدجواد؛  جلبک چی؟ جلبک می‎دونی چیه؟
- اصلا دو بیشتره یا 25؟ من دیگه حرفی ندارم1111111111111111
پاسخ:
من یه پیشنهاد میدم :
صلوات بفرستید...
انتظار یه بحث نتیجه‌بخشو داشتم ولی داره به گیس‌کشی ختم میشه... 
۱۴ بهمن ۹۲ ، ۱۲:۲۸ دکـ لـ مـ هـ
گیس‎کشی چیه بابا...
راستی،
دکترسلامو گرفتی؟ بابا این روحانی ترکونده
پاسخ:
آره بابا ، فریدون خان داره غوغا میکنه... 
۱۴ بهمن ۹۲ ، ۱۲:۵۹ محمدجواد کرامتی
نقاشی مال خودت بود؟!
:)
پاسخ:
نه... 
۱۴ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۵۲ آشــیــــــان

سلام. زیبا نوشتید. قلم ارزشمندتون مستدام.

به روزیم. سری به ما بزنید.

یا زینب (س)

پاسخ:
سلام ...
ممنون ...
۱۵ بهمن ۹۲ ، ۰۵:۴۰ سیدمهدی نقیبی راد
ماشاالله عجب برفی از دیشب اومده اوووووووووووو بگو شکرخدا
پاسخ:
اون اووووووووو چی بود بعد اون شکر چی ؟؟؟
ماشاالله ، ایشاالله یه برفی هم رو این دل ما بباره ...
سلام

ارادت

ایام الله تیریک
پاسخ:
سلام علیکم ...
ارادت بیشتر ...
بر شماهم تبریک دوست عزیز ...
۱۵ بهمن ۹۲ ، ۱۳:۱۹ دکـ لـ مـ هـ
اینو موقتا داشته باش:
http://media2.afsaran.ir/vLWVUOy.ogv
پاسخ:
یکی هم من گذاشتم ... :)
۱۵ بهمن ۹۲ ، ۱۴:۳۱ دکـ لـ مـ هـ
اینم اون کلیپی که میگفتم:
http://bayanbox.ir/id/724965439258525214?
برای جلو گیری از فیلترشدن جای دیگه آپلودش مردم!
...
اینم از افسران:
http://media2.afsaran.ir/vLvKWOT.ogv
اینم آشناس:
http://media2.afsaran.ir/siKLzdn_500.jpg
پاسخ:
دستت مرسی ، به شدت ... :)

سلام..

نقض خوبی بود.بر دل نشست.

پاسخ:
سلام ...
ممنون ...